piątek, 17 sierpnia 2012

Ryż z musem jabłkowym, śmietaną i cynamonem.







To stary, znany   chyba wszystkim przepis, ale przypomnę go bo wiem, że u wielu poszedł w zapomnienie :)





Ryż - ja kupuję taki, który się troszkę klei, bo do tej potrawy jest lepszy ;)
Mus jabłkowy - można kupic gotowy, ale nie ma to jak robiony przez moją Mamcię - z papierówek :D
Mleko
Śmietana homogenizowana - ja kupuję w Biedronce Mleczną Dolinę, jest gęsta i pyszna
Cynamon
Cukier, cukier puder
Sól


Ryż gotujemy w mleku połączonym z wodą, z odrobiną soli żeby nie był mdły oraz cukrem. Jego ilość zależy od tego jak słodkie potrawy lubicie :) Ja na pół litra mleka i 250 ml wody dałam 2 łyżki.
Do smietany dodaję cukier puder ( taką dobrą łyżeczkę ) żeby przełamać troszkę jej kwaskawy smak.
Na talerz wykładam ryż, na niego mus jabłkowy. Posypuję mus cynamonem ( tutaj też ilość zalezy od upodobań ) i na to nakładam śmietanę :)
Jesli jest za mało słodkie można posypać jeszcze cukrem, ale z reguły nie ma takiej potrzeby.

Smacznego :D

2 komentarze:

  1. pychota - ja często zamiast ryżu używam makaronu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najprostszy przepis - najsmaczniejsze mandziarowanie.
    Idę do kuchni zrobić to to :)

    OdpowiedzUsuń