czwartek, 16 sierpnia 2012

Placek z owocami na maślance

 







Na ciasto :

2,5 szklanki mąki tortowej
2 łyżki proszku do pieczenia ( tak to nie pomyłka - łyżki nie łyżeczki, to jest całe opakowanie 15 g)
1/2 szklanki oliwy ( ja wziełam olej słonecznikowy)
1 szklanka maslanki
2 jajka
1 szklanka cukru
cukier wanilinowy


Kruszonka

1,5 szklanki mąki
pół kostki margaryny lub masła
pół szklanki cukru ( może byc więcej ale nie za dużo)
1 cukier wanilinowy

owoce - jakie sie chce i jakie są dostępne :)

Najpierw zrobić kruszonkę. Składniki ciasta wymieszac w dwóch miskach - w jednej suche (mąkę jak sie chce można przesiać wtedy ciasto jest bardziej puszyste, ja to robię jak mi sie przypomni :lol2: ) w drugiej mokre - najlepiej trzepaczką tak żeby się ładnie połaczyły. Do suchych wlac mokre i mikserem dokładnie wymieszać.
Wylac na niedużą blaszkę posmarowaną margaryną i wysypaną tartą bułką.
Na ciasto wyłożyć owoce. Ja robiłam z jabłkami które posypałam łyżką cukru wymieszaną z łyżeczką cynamonu, ale ponoc rewelacyjny jest z truskawkami :D
Na wierzch wyłożyć kruszonkę. Piec 50 min w temp 180 stopni :) :time:

Robi się w tempie ekspresowym (ok 10 minut) jest prawie jak drożdżowe i jest pyszne na ciepło  :)

1 komentarz: