środa, 8 maja 2013

Bydyniowo-drożdzowe pysznosci

   W sobotę po obiedzie Mamcia stwierdziła, że w domu nie ma nic słodkiego na podwieczorek. A że mleko, drożdże, mąka i budyń znajdują się na stałym wyposażeniu mojej kuchni, poprosiłam wujcia Google o poradę i wyszło mi, ze idealną kompilacją tych składników będą słodkie drożdżowe buły nadziane budyniem waniliowym. Pomysł został przez moją Macierzy przyjęty ze sporym entuzjazmem :D
Wyszły pyszne, puszyste, na podwieczorek jedliśmy lekko ciepłe, ale takie wystudzone są jeszcze lepsze :)

Bułeczki drożdżowe z budyniem










Składniki :

- 60 g masła,
- 400 g mąki pszennej,
- 20 g świeżych drożdży,
- 200 ml mleka,
- szczypta soli,
- pół szklanki cukru,
- dodatkowo: 1 budyń śmietankowy (ugotowany z dodatkiem 500 ml mleka i 2 łyżkami cukru),
jajko roztrzepane z odrobiną mleka


Rozpoczynamy od ciasta:
drożdże rozkruszyć, wymieszać dokładnie z dwiema łyżkami ciepłego mleka łyżeczką mąki i łyżeczką cukru. Odstawić w ciepłe miejsce, żeby „ruszyły” . Masło roztopić i wystudzić. Do miski przesiać mąkę, dodać sól, cukier, masło, mleko oraz zaczyn drożdżowy i wymieszać. Przełożyć na stolnicę i wyrabiać do uzyskania gładkiego, elastycznego ciasta ( ok. 10 min ). Ciasto włożyć do miski nasmarowanej oliwą, przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu na ok. 1,5 h. Powinno przynajmniej dwukrotnie zwiększyć objętość. 



W tym czasie przygotowujemy budyń - zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Po godzinie ciasto ponownie krótko zagnieść, żeby odgazować. Wałkować  na grubość ok. 4 mm, a następnie wycinać prostokąty ( ja podzieliłam ciasto na części i każda z nich najpierw rozgniotłam dłonią a potem lekko rozwałkowałam). 



Z jednej strony naciąć ciasto - tworząc cienkie paseczki, na pozostałej części  położyć łyżkę budyniu, 


zwinąć ciasto (do punktu, w którym rozpoczynają się nacięcia), zlepić boki i owinąć paseczkami wierzch. 



Można też zrobić bułeczki w tradycyjnym kształcie. Gotowe drożdżówki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i zostawić w ciepłym miejscu (pod przykryciem) na ok. 15 - 20 minut. Po tym czasie bułeczki smarować roztrzepanym jajkiem i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni. 


Piec ok. 15-20 minut do uzyskania ładnego koloru.



Wyłożyć na kratkę i posmarować lukrem zrobionym z wody, soku z cytryny i cukru pudru. Ostudzić.






Smacznego!
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz