poniedziałek, 14 stycznia 2013

Krokiety ehhhhh krokiety :)))))))))

   Mój Maminiec szalejąc na zakupach w osiedlowej Biedronce, wypatrzył ciasto francuskie za kwotę nie obciążającą zbytnio kieszeni. Podumawszy chwilkę, Mama stwierdziła że pewnie jej "zdolna" córcia coś z owego ciasta wyduma i przytargała mi do domu 2 opakowania.
W pierwszym odruchu chciałam zrobić toto na słodko z jabłkami, ale że słodkościami byłam z lekka przejedzona po świętach, zdecydowałam wykorzystać ów nabytek w formie obiadowej :D
Szybkie dodatkowe zakupy, niewiele pracy i na stole wylądowały...


Krokiety z ciasta francuskiego z kapustą i grzybami





opakowanie ciasta francuskiego 
500 g kiszonej kapusty
500 g pieczarek
2 cebule
1 jajko
łyżka mleka lub wody
sól, pieprz

Kapuste ugotować ( jeśli jest mocno kwaśna przed gotowaniem raz przepłukać ). Miękką odcedzić, odcisnąć wodę i posiekać na drobno. Cebulę pokroić w drobną kostkę, pieczarki w cienkie plasterki.
Na oliwie z dodatkiem masła ( najlepiej klarowanego ) zeszklić cebulkę, dodać pieczarki i przesmażyć, a kiedy odparuje cały płyn ( pieczarki mają to do siebie że w czasie smażenia puszczają sok ) dodać kapuste 
i wszystko razem podsmażyć doprawiając do smaku solą i pieprzem.





Ciasto rozwinąć na stolnicy i pokroić na kwadraty. Roztrzepać jajko z odrobina mleka i posmarować nim ciasto. To biedronkowe jest tylko chłodzone wiec nie trzeba czekać, ale jeżeli ktoś kupi mrożone, trzeba je wyjąc odpowiednio prędzej żeby się nie połamało :)
Mi z jednego płata wyszło 8 dosyć sporych kwadratów, ale to była jakaś wersja promocyjna XXL 375 g. Normalnie jest 275 g więc wyjdzie albo mniej kwadratów, albo mniejsze.




Na środku połowy kwadratów ułożyć sporą ilość nadzienia. Pozostałe kawałki ciasta lekko naciągnąć położyć na wierzchu, zlepić brzegi ( ja to robię najpierw dociskając palcem a potem widelcem.
Naciąć wierzch, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarować resztą jajka.





Piec ok 15-20 minut w temp 200 st aż się ładnie zrumienią z wierzchu.
Podawać na ciepło z ulubioną sałatką. Można tez konsumować na zimno :)





Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz