środa, 16 stycznia 2013

Domowa pizza palce lizać :D


      Ostatnio w tv co chwila leci reklama jakiejś pizzy - a to pizza Guseppe, a to promocja w Pizza Hut. Narobili mi smaka niesamowitego, a że w Poznaniu Pizza Hut nie dowozi do domu ( buuuuuuuuuu ) - ja najbardziej lubię ich Super Supreme - a nie chciało mi się jechać kawał drogi, postanowiłam wziąć sprawy w swoje łapki i zrobić w domu :)
Przeszukałam internet w poszukiwaniu dobrego ciasta ( bo to jednak podstawa ) i z pomocą - jak już zresztą nie jeden raz - przyszedł mi kotlet.tv i to był absolutny strzał w dziesiątkę.


Domowa pizza





te składniki starczą na duży gruby spód lub dwa wielkie cienkie:

400 g mąki pszennej
100 g mąki orkiszowej chlebowej
330 ml wody
3 łyżki oliwy
2 łyżeczki soli

1 łyżeczka cukru
25 g świeżych drożdży


Z drożdży, łyżeczki mąki i łyżki letniej wody zrobić zaczyn i odstawić na na chwilę w ciepłe miejsce żeby ruszyły. Kiedy drożdże zaczną pracować wymieszać wszystkie składniki w misce. Na początku dać mniej wody i jeżeli zajdzie konieczność dolewać po trochu. Ilość wody jaką jest w stanie wchłonąć mąka zależy od wilgotności powietrza i samej mąki i może się okazać że te 330 ml to będzie troszkę za dużo albo i w sam raz :)
Wyrabiać na stolnicy do chwili aż otrzymamy sprężyste ciasto.




Na początku troszkę się klei do rąk, ale lepiej nie podsypywać zbytnio mąką bo zrobi się twarde. Jezeli nie można sobie z tym poradzić idealnym rozwiązaniem jest nasmarowanie stolnicy i rąk oliwą. Ona nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie :)
Po wyrobieniu włożyć do miski wysmarowanej oliwą, przykryć ściereczka i odstawić w ciepłe miejsce na minimum 1h - najważniejsze żeby ciasto podwoiło swoją objętość. Jeżeli zabierze to 1,5 h to trzeba poczekać ;)

Wyrośnięte ciasto podzielić na części. Ja podzieliłam na 4 , ze względu na obecność 4 gąb do zapchania, z których każda czegoś tam nie lubi :D Jedna gęba nie chciała papryki, inna chciała jej za to duuuuuuuużo.... lol więc stwierdziłam że idealnym rozwiązaniem będzie osobna pizza dla każdego.
Ciasto "rozgniotłam" dłońmi (nie chciało mi się sięgnąć po wałek :> ) na blachach  wyłożonych papierem do pieczenia.
Pizze posmarować oliwą i sosem pomidorowym



Ja zrobiłam prosty sos - przecier pomidorowy, oliwa z oliwek, sól i pieprz, ale można dodać ulubione zioła np tymianek czy bazylię, albo czosnek.




Na pizzę nakładamy wszystko co nam na myśl przyjdzie i na co mamy ochotę. U mnie była to kiełbasa żywiecka, salami, cebula, pieczarki, boczek, pomidory i papryka. Pieczarki, cebulę i boczek najpierw po kolei podsmażyłam i doprawiłam, bo wtedy dają na pizzy pełen smak :)
Nakładałam nadzienie tak żeby brzegi pizzy pozostały wolne i troszkę wyrosły, natomiast samo ciasto miało być cienkie.




Na wierzchu posypać grubo startym żółtym serem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piec 15-18 minut (w zależności jak mocno zrumienione brzegi lubicie).



Wyszła wspaniała, spód cienki i chrupiący, boczki puszyste i chrupiące - rewelacja :)

Smacznego!

PS dodatek mąki orkiszowej sprawia, że ciasto jest bardziej chrupiące i ma wyrazistszy smak, ale można się obyć bez niego, dając 500 g mąki pszennej ( u mnie Babuni z Biedronki T 650 )











2 komentarze:

  1. Świetna pizza! Ja ostatnio nie mam zbyt wiele kasy, a wczoraj dopadł mnie smak na pizzę z Dominium. Na szczęście trafiłam na Twój przepis i po małych modyfikacjach, wyszło coś na kształt bogatej hawajskiej (oprócz szynki i ananasów, dodałam jeszcze kawałki kurczaka i trochę brzoskwini z puszki). Wyszło świetnie, więc dziękuję bardzo za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowała :) Ciasto faktycznie wychodzi bardzo dobre, no a dodatki to już inna para kaloszy ;)
      Najwazniejsze że przepis się przydał :D
      A zestaw wzbogaconej hawajskiej musze koniecznie wypróbowac bo aż mi ślinka pociekła :D

      Usuń