środa, 16 stycznia 2013

Krokiecików odsłona druga ;)

       Jako że Biedronkowe ciasto francuskie okazało się niczego sobie (troszkę tłuste, ale w końcu od czasu do czasu można sobie pozwolić - a co! ), a krokieciki z kapustą i grzybami bardzo wszystkim smakowały, postanowiłam zrobić jeszcze raz, tym razem z mięsem i pieczarkami :)
Tym razem robiłam mniejsze, tak żeby były bardziej podzielne. Wyszły pyszniaste - koniecznie trzeba tego spróbować :D


Krokiety z ciasta francuskiego z mięsem i pieczarkami.


ciasto francuskie ( u mnie kupione w Biedronce )
500 g mięsa mielonego ( dałam mielone wołowe z Lidla )
500 g pieczarek
2 cebule
1 jajko
łyżka mleka lub wody
sól, pieprz, słodka papryka


Cebulę pokroić w drobną kostkę, pieczarki w cienkie plasterki.
Na oliwie z dodatkiem masła ( najlepiej klarowanego ) zeszklić cebulkę, dodać pieczarki i mięso i wszystko razem podsmażyć doprawiając do smaku solą, pieprzem i papryką.






Ciasto rozwinąć na stolnicy i pokroić na prostokąty. Roztrzepać jajko z odrobina mleka i posmarować nim ciasto.





Na brzegu jednej połowy położyć nadzienie, przykryć drugą połową,  zlepić brzegi "pozawijać" lub dodusic widelcem ( u mnie pozawijane ;) ) Na wierzchu zrobić widelcem dziurki,  ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarować resztą jajka. Zostały mi takie wąskie paski ciasta z brzegu płata, które również posmarowałam jajkiem i posypałam sezamem (wyszły z tego fajne paluszki do maczania np w dipie ;) )






Piec ok 15-20 minut w temp 200 st aż się ładnie zrumienią z wierzchu.
Podawać na ciepło z ulubioną sałatką. Można tez konsumować na zimno :)






Smacznego!

1 komentarz:

  1. O mój dzisiejszy obiad ;) całkiem smaczny :)
    Buziaki,
    Ania

    OdpowiedzUsuń