poniedziałek, 3 grudnia 2012

Ach te pulpeciki :)

     Jako dziecko nie przepadałam specjalnie za kotletami mielonymi, Natomiast pulpeciki - z każdego rodzaju mięsa, w każdym możliwym sosie np koperkowym czy musztardowym - uwielbiałam :)
Dawno ich nie robiłam, wiec postanowiłam przygotować na obiad - tym razem w sosie pomidorowym.


Pulpeciki drobiowe w sosie pomidorowym.






400 g piersi z kurczaka
2 małe cebule lub 1 duża
2 ząbki czosnku
1 jajko
2 łyżki tartej bułki
2 kostki rosołowe
mąka
przecier pomidorowy
sól pieprz i papryka słodka do smaku


Piersi kurczaka  zmielić razem z cebulą i czosnkiem.
Do mięsa dodać jajko, tartą bułkę oraz przyprawy do smaku i dokładnie wyrobić żeby wszystkie składniki się związały.


Uformować okrągłe niezbyt duże pulpeciki ( mi wyszło 16 szt ) obtoczyć w niewielkiej ilości mąki.


W sporym garnku zagotować niezbyt dużą ilość wody z dwoma kostkami rosołowymi. Włożyć pulpeciki ( przed tym strząsnąć nadmiar mąki ) i na wolnym ogniu gotować 25-30 minut.



Wyjąć pulpeciki z rosołu, dodać przecier pomidorowy, ewentualnie jeśli zajdzie potrzeba doprawić, lekko zaklepać.

Podawać z dowolnymi dodatkami – ryżem lub makaronem i ulubioną surówką.

Smacznego !

4 komentarze:

  1. jak już gdzieś powiedziałam... nienawidzę CIę :P
    pulpecikow samych w sobie nie lubię, kojarzę tylko jedne w zyciu ktorymi byłam zachwycona. tylko one zwykle z niekurzego mięsa są... a tu zrobiłaś z czegoś co z urzędu moze im zapewnić to że będa dobre...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam :P marudzisz jak zwykle :D
      Zamiast mnie nienawidziec zrób i wcinaj lol są naprawdę pyszne ;)

      Usuń
    2. zobiłaś w tym tygodniu po raz drugi :P jak na pulpety calkiem niezłe. dziś nawet dwa wrzucilam do jajecznicy i jajecznicy nie popsuły :D

      tylko wciąz mi coś nie pasuje w sosie z przecieru pomidorowego. wydaje mi się taki bez smaku i zaczełam dorzucac do niego koperku (mrożony, pięknie pociachany na zimę). po tej małej modyfikacji zaczyna mi jakoś normalnie smakować ;)

      Usuń