poniedziałek, 8 października 2012

Uduszony indyk ;)

   Kupiłam ładny udziec indyka i tak się zastanawiałam jak by tu go przyrządzić, tak żeby nie było za tłusto ale za to smacznie :) Stwierdziłam że najlepszym sposobem będzie uduszenie pierza w folii ;)
A żeby nie było tak zwyczajnie, to postanowiłam go troszkę nadziać i pozawijać lol
I oto co mi wyszło :D


Pieczeń z udźca indyka z szynką i serem





Składniki.
(podaję takie ilości jakich ja użyłam)

- udziec z indyka - ok 450 g
- szynka gotowana - 1 duży niezbyt cieńki plaster ( ok 100g )
- ser zółty - 3-4 plastry
- rękaw foliowy
- przyprawy - ja użyłam soli, pieprzu oraz słodkiej papryki


Udziec rozłożyć na desce, rozbić lekko tłuczkiem tak, żeby uzyskać dosyć prostokątny płat mięska. posypać przyprawami z obu stron. 
Położyć szynkę oraz ser i zwinąć dosyć ciasno. Spiąć wykałaczkami i włożyć do rękawa foliowego.




Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i po 5 minutach zmniejszyć temperaturę do 160 stopni.
Piec w takiej temperaturze ok 45-50 minut ( góra/dół)

Po tym czasie wyłączyć piec i zostawić w nim mięso jeszcze 10-15 minut żeby "odpoczęło"




Sosik który się wytworzył ja  zużyłam do polania ziemniaków, które były dodatkiem do pieczeni. Do tego podałam jeszcze gotowana brukselkę :)

Z podanych ilości wyszły dwie spore porcje obiadowe.


1 komentarz:

  1. jeszcze czekam na wypłatę, ale jak przyjdzie to tak myślę poeksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń