czwartek, 22 listopada 2012

Dobra zupa nie jest zła :)

   Od jakiegoś czasu już łaził za mną kapuśniak :) Mama robiła zawsze taki nagotowany na żeberkach z dodatkiem duuuużej ilości boczku, dosyć tłusty ale pyszny :) Nie chciało mi się stać przy garach godzinami i czekać  aż się to wszystko ugotuje, dlatego poszperałam po necie, dopasowałam to co znalazłam do własnych potrzeb i wyszedł pyszny sycący kapuśniak zrobiony w ok pół godziny :)

Kapuśniak






Składniki:
(na 6-8 porcji)
1 kg kapusty kiszonej
4 kostki rosołu z kurczaka
marchew
pietruszka
ziemniaki
cebula
200 g boczku wędzonego
500 g kiełbasy
2 łyżki przecieru pomidorowego
Sól, pieprz

Kapustę zalać wodą i gotować do miękkości. Jeśli jest bardzo mocno kwaśna raz delikatnie przepłukać. 


W osobnym garnku zagotować wodę ( ja dałam ok 3 l ) wrzucić kostki rosołowe, pokrojone w kostkę warzywa i gotowac aż będą prawie miękkie ( 15-20 min) 


Na patelnie wrzucić pokrojony w kostkę boczek, gdy zacznie puszczać tłuszcz dorzucić pokrojoną w drobną kostkę cebulę ( 1 dużą lub 2 mniejsze ) oraz kiełbasę w półplasterki i wszystko przesmażyć.


Kapustę odcedzić ( nie wylewać wody) włożyć do wywaru, dodać 2-3 łyżki przecieru i podsmażony boczek z kiełbasą. Jeśli zupa będzie mało kwaśna dolewać wody od gotowania kapusty. Doprawić ewentualnie do smaku solą i pieprzem.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz